Robin Nilsberth ”Hoppas att vi bygger på vinsten i Finnkampen”

2 november 2017 14:23

Idag har Viktor Klintsten, Tobias Gustafsson, Robin Nilsberth, Mattias Samuelsson och Albin Sjögren rest till Schweiz för att försvara Sveriges färger under Euro Floorball Tour. Robin Nilsberth ger oss förutsättningarna.

Vad förväntar du dig för stämning nere i Schweiz?
─ Hoppas på bra stämning, schweizarna brukar hålla igång med sina bjällror, berättar Robin Nilsberth.

Vem delar du rum med och hur går det?
─ Delar rum med Johan Samuelsson. Vi delar alltid rum och har känt varandra i 20 år, så det finns inget att klaga på.

Hur går dina tankar inför landskamperna?
─ Det ska bli kul att lira landskamper igen. Senast jag spelade i Kirchberg var när vi vann JVM-guld för en massa år sedan. Hoppas att vi kommer upp med bra prestationer!

Vad förväntar du dig av öppningsmatchen mot Finland?
─ Lite speciellt att möta dem redan första matchen, det brukar alltid avslutas mot dem. Som alltid när man möter Finland är det ett vansinnigt tempo, det lär inte vara annorlunda denna gång. Hoppas att vi bygger på vinsten i Finnkampen och slår dem ännu en gång!

Var ligger fokus när det inte är VM-säsong?
─ Fokus ligger i att bygga ihop laget. Fortfarande är Hill ganska ny, så att sätta alla rutiner och lära känna varandra. Sen är det som alltid när Sverige spelar landskamper, vi förväntar oss att vinna varje match.

Tror du att EFT kan få med sig några överraskningar denna helg?
─ Jag tror att vi vinner turneringen och att Albin Sjögren gör ett hattrick i någon av matcherna! Avslutar Robin Nilsberth.

Spelschema:
Sverige-Finland, 3 november 17.00
Sverige-Tjeckien, 4 november 13.00
Sverige-Schweiz, 5 november 15.00

Du ser alla matcher i Euro Floorball Tour i Schweiz här.