06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Albin Sjögren ”Mycket slarv och tekniska misstag”

5 september 2022 16:50

Albin Sjögren sammanfattar helgens EFT och blickar mot Svenska Cupen där Storvreta IBK möter hans moderklubb Bele Barkarby IF IBF.

Tre matcher, tre oavgjorda som sen förlorades på straffar, hur skulle du sammanfatta svenska landslagets insats i Euro Floorball Tour?
– Vi sammanfattar det som att vi inte spelar vår bästa innebandy, mycket slarv och tekniska misstag, konstaterar han.

Du passade också på att nå milstolpe, 100 poäng i landslaget hur känns det?
– Känns bra såklart, inget jag visste om innan jag kom hit så det var en rolig milstolpe att nå. Kommer nog vara mer glad och stolt när man summerar karriären men nu är mitt fokus på att göra ännu mer poäng och bidra.

Vad kan ni ta med er från helgen till VM?
– Vi tar med oss att vi kommer tillbaka i matcher och är starka i tredje perioderna.

På hemmaplan väntar snart Bele Barkarby IF IBF i Svenska Cupen, vad tror du det blir för matcher?
– Det blir spännande. Det är min moderklubb så speciella matcher för mig helt klart. Jag tror vi kommer föra matcherna men vi får se upp med Bels kontringar.

Kan Bele Barkarby rubba er?
– Gör vi det vi är bra på och följer vår gameplan så ska Bele inte kunna rubba oss, avslutar Albin Sjögren.

Redan nu på fredag 9 september är det dags för bortamöte i Svenska Cupen mot Bele Barkarby IF IBF sen är det returmöte hemma i IFU Arena på måndag 12 september 19:00. Mer information kommer framöver om inträde med mera.