Jenny Tollsten ”Vi var stabila hela matchen”

19 augusti 2018 19:45
Dam

Nyförvärvet från Hedemora, Jenny Tollsten, stod för två mål i division 1-lagets seger mot AIK igår. Nu får hon berätta om bytet till Storvreta och vad hon tyckte om matchen.

Om vi börjar från början, ny i Storvreta?
− Jag kommer från Hedemora tidigare men sen så har jag fått förfrågan att börja spela här och jag tycker det är rätt steg i min utveckling. Det ska bli kul att testa på lite högre fart, bättre träningar och sen förhoppningsvis kval upp till allsvenskan, säger Jenny Tollsten.

Hur har det varit att komma in i laget?
− Det har känts jättebra! Alla är suveränt snälla och öppna och har tagit emot mig bra.

Nu då vinst mot AIK?
− Det var fartfyllt, vi var stabila hela matchen tycker jag förutom där två byten och då straffas vi för det och släppte in två skitmål. Jag tycker vi har bra kontroll och många bra avslut, speciellt i första. Men vi sätter inte riktigt lägena, det är synd. Men vi har tålamod och tillslut så kommer målen också, det är en stabil vinst.

Kände ni någon press när ni låg under mot AIK?
− Det kändes som vi hade spelet i alla fall så det spelade inte så stor roll att de gjorde två mål. Vi visste att vi skulle komma igen, bara vi har lite mer fokus i avsluten så blir det mål.

Vilka förväntningar har du inför fortsättningen?
− Det är väl att utvecklas så mycket som möjligt individuellt och som lag och att vi kan få ett så pass bra spela att vi kan ta oss upp till allsvenskan, säger Jenny Tollsten.

Vilka krav tycker du man kan ställa på er?
− Jag tycker absolut vi ska ha kravet att vi ska kvala för det första och vinna i princip alla matcher i serien, hålla gameplan, som vi ska fokusera mycket på den här säsongen, så det tycker jag, de kraven kan vi sätta.