Nicklas Paulsson ”Tillbaka inom 1-2 veckor”

12 februari 2020 22:37

Nicklas Paulsson fick åka till sjukhuset i Varberg efter att axeln gått ur led under kvällens match borta mot Warberg. Efter undersökningen kom han tillbaka till hallen och kunde åka med laget hem.

En lite lätt medicinerad Nicklas Paulsson ger oss en uppdatering.
– Jag skulle bryta in, jag tror att jag halkade på hans klubba och så fick jag all tyngd på axeln så att axeln hoppade ur led, framåt.

Vad konstaterades på sjukhuset?
– Röntgenbilderna visade inget allvarligt så jag tror att jag är tillbaka inom 1-2 veckor, säger Nicklas Paulsson.

Vad tyckte du om matchen annars?
– Jag kollade lite på sjukhuset, sista fem i tredje perioden, det såg väl bra ut, Abbe gjorde mål i öppet mål.

Men hur känns det just nu i axeln?
– Nu känns det lite sådär men jag fick lite tabletter och sådär till bussresan så det ska nog gå bra. Lite mat och lite smärtstillande så klarar vi nog av det här, säger Nicklas Paulsson

Nästa hemmamatch är redan på lördag, som del av dubbelmatchen! Säkra dina biljetter här, en biljett till båda matcher.