Andreas Harnesk ”Det var perfekt”

22 september 2019 08:12

Förra helgen spelade SSL-laget sina två sista träningsmatcher inför tisdagens SSL-premiär mot Falun. Tränare Andreas Harnesk ger oss sin analys av matcherna och blickar mot tisdag.

Två matcher mot Happee och två segrar, berätta lite.
− Det var två jäkligt roliga matcher, två perfekta matcher. Vi möte ett väldigt bra finskt lag som spelade tuff och härlig innebandy. De går väldigt rakt på mål och spelar högt tempo. Det är en lite annorlunda innebandy där de står upp mycket efter avslut och sätter mer press än vi är vana vid så det var perfekt.

Den andra matchen kändes mer tillknäppt eller?
− Inför andra matchen så gick vi igenom lite saker på planen och sånt vi ville utveckla och försvarsspelet var vi inte helt nöjda med. Vi tänkte att vi borde kunna stänga det bättre än i första matchen och framför allt mer lägen utifrån tänkte vi och då vet vi att våra målvakter kommer dominera och det var kul att se unga Jacob Pettersson som var fantastiskt bra. Han sa att ger vi honom bra lägen så kommer han rädda bollarna och det gjorde han ju.

Andra matchen vanns alltså med 4-0, en nolla vad säger man? − Man blir ju skitglad, det är jätteroligt och Jacob har ju gått framåt otroligt mycket och det är kul att han fick visa det i en match också.

Vilka fler spelare tycker du stack ut? − Jag tycker att Tobias Gustafsson var fantastiskt bra hela helgen, Jacke då och så Emil Helmrich var jättebra hela helgen.

Vilka bitar har ni slipat på inför premiären? − Vi har fortsatt utveckla allting men försvarsspelet har vi fokuserat lite extra på. Vi vill at det ska vara väldigt bra omställningsspel, det här klassiska som vinner matcher. Sen anfallsspelet får vi bygga på, vi har slipat lite på det också men det får vara lite som det är i början.

På tisdag är det alltså äntligen dags! Storvreta tar emot Falun i en repris av SM-finalen på tisdag 24 september 19:00 i IFU Arena. Säkra dina biljetter här!