03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher

Storseger borta mot Huddinge!

23 oktober 2021 18:15
Dam

Efter en stark start var det aldrig något snack, Storvreta IBK tog tillslut hem segern med 1-8 borta mot Huddinge IBS i Allsvenskan Östra.

Efter blott 24 sekunder hade Storvreta IBK:s Frida Bäfve lite tur på sin sida när ett skott från halva plan letade sig in till 0-1. Några minuter senare kom också 0-2 genom Anna Skyltbäck och innan perioden var över kunde Viktoria Hübinette vrida om och trycka in 0-3.

Huddinge hade sina chanser men Emelie Ronsjö stod för flera fina räddningar under matchen. I början av andra kunde Storvreta utöka ytterligare innan Elin Barbus kunde få in en reducering från kanten 1-4 efter dryga tre minuter av mittenakten. Trots spel i numerärt överläge var det sen Storvreta som kunde utöka sin ledning 8 sekunder efter att man blivit fulltaliga, 1-5 efter två perioder.

Den tredje perioden kunde sen både Frida Bäfve och Amanda Skytbäck dubblera sina målskördar, två mål vardera av Storvretaspelarna. Lägg till ett självmål och Storvreta kunde avrunda matchen med tre mål i tredje, seger tillslut med 1-8.

Matchstatistik Huddinge IBS vs Storvreta IBK 1-8

Stort tack till alla som är en del av Storvretahjärtat, bli det du med, läs mer här.