Jonathan Pettersson ”Utvecklats individuellt men även som lag”

30 januari 2019 17:14
Storvreta IBK Örnarna

Jonathan Pettersson har varit tränare för Storvreta IBK Örnarna sen hösten 2016. I helgen var han på plats med dem under sammandraget i Fyrishov.

Ni har haft sammandrag i helgen, kan du berätta hur det gick?
− Precis! Jag tycker det gick mycket bra. Rent spelmässigt så tror jag inte att vi har spelat så bra som vi gjorde i helgen tidigare. Att ett av lagen vann en match och att ett lag spelade oavgjort gav spelarna extra mycket energi. Det kändes även som att allt vid sidan av flöt på bra med mycket folk och många glada miner, berättar han.

Ni hade flera lag igång, kan du berätta mer?
− Vi hade tre lag totalt i de olika divisionerna. Två av lagen spelade fem mot fem och det tredje laget spelade tre mot tre. Jag tycker, som jag var inne lite på tidigare, att alla tre lag presterade bra innebandy. Det märktes även på spelarna att de tyckte att det var riktigt kul att spela.

Var låg fokus under sammandraget?
− Oj, lite överallt skulle jag säga men framförallt på lagen. Att alla skulle känna sig sedda, ha riktigt kul och få spela så mycket som möjligt. Vilket jag både hoppas och tror att vi lyckades med. Spelmässigt hade vi lite mer fokus på försvaret och passningsspelet. Två punkter som jag tycker att spelarna gjorde bra ifrån sig på.

Hur har säsongen varit för Örnarna i stort?
− Lärorikt skulle jag säga. Om man jämför med förra säsongen så har det blivit fler tuffa matcher den här säsongen, något som gjort att vi både utvecklats individuellt men även som lag. Vi har dessutom fått in ett gäng nya spelare som gjort att vi har blivit ännu fler på träningarna och kan ha tre lag på sammandragen istället för två. Så i det stora hela tycker jag att säsongen har varit både lärorik och intressant, fortsätter Jonathan Pettersson.

Vad väntar framöver?
− Det som väntar här näst är Etapp 2 av Upplandstrilogin som vi anordnar tillsammans med Fyrisgården och Upplands Innebandyförbund nu på söndag den 3:e februari klockan 10:00-17:00 i IFU Arena. Så har man inget bättre för sig så rekommenderar jag starkt att ta sig förbi IFU Arena och kolla på lite underhållande innebandy!

Välkomna till Etapp 2 av Upplandstrilogin nu på söndag den 3:e februari klockan 10:00-17:00 i IFU Arena, vi ses där!