Idag 1 match

Dags för match mot Linköping!

28 februari 2018 07:53

Idag 19:00 i IFU Arena är det dags för match i Svenska Superligan mot Linköping IBK och här hittar du förutsättningarna.

Storvreta IBK leder SSL-s tabell med fyra poäng efter hela 10 (!) segrar på raken och ikväll går man för nummer 11. Storvreta har bjudit på målfest efter målfest och har gjort flest mål i SSL med 222 mål på 29 matcher.

Linköping ligger på en femteplats i tabellen och vill säkerligen hamna på topp fyra för att få hemmaplansfördel i slutspelet. Linköping har vunnit sina tre senaste matcher där den sista var en 3-2 seger hemma mot Sirius. Linköping leds poängmässigt av två landslagsmän. Gustav Fritzell som nyligen gjorde landslagsdebut har gjort 30 mål och 25 assist. De har också fysiska tjecken Matej Jendrisak som är bofast i tjeckiska landslaget och har gjort 26 mål och 25 assist.

För Storvreta jagar Albin Sjögren förstaplatsen i SSLs poängliga, han har 27 mål och 35 assist, blott två poäng bakom ettan. Även Valdemar Ahlroth och Henrik Stenberg har växlat upp och har 49 poäng vardera.

Dagens matchvärd är City Gross står för priser till 50/50-lotteriet, bjuder på schlagersnacks med mera! City Gross har drivit familjeägda stormarknader sedan 1993 med ett enda mål, att verkligen göra skillnad. Därför gör de inte som andra matbutikskedjor. Istället erbjuder de färskt svenskt kött som är styckat och packat i butik av kunnig personal, manuella diskar för fisk och skaldjur från hållbara bestånd, nybakt surdegsbröd från egna bagerier och Sveriges bredaste livsmedelssortiment. Du hittar deras hemsida på www.citygross.se.

Du köper biljetter till matchen mot Linköping ikväll här!

Värm upp med god mat inför matchen!

• Varmrätt: Helstekt biffrad med ArenaKökets potatisgratäng, bearnaisesås smaksatt med rostad vitlök samt ångkokt blomkål.
  • Vegetarisk rätt: Örtfylld portabello med ArenaKökets potatisgratäng, bearnaisesås smaksatt med rostad vitlök samt ångkokt blomkål.
  • Pannkaka med sylt & grädde 45 kr (10 kr/extra pannkaka)

Varmrätt 135 kr per person, 12-15 år 75 kr, upp till 12 år 65 kr.

Serveras två trappor upp på Terrassen 90 minuter innan matchstart

På Terrassen kan du förboka dina platser på [email protected] alt. 018- 20 10 10.

Mat och dryck betalas/faktureras från baren på plats.

Storvreta IBK startar som följer:
I mål
Viktor Klintsten