Idag 1 match
Måndag

Tre från Storvreta IBK uttagna till The World Games!

1 juni 2022 09:03

Albin Sjögren, Måns Parsjö Tegnér och Tobias Gustafsson har alla tre blivit uttagna till Sveriges trupp till The World Games i Birmingham, Alabama i sommar.

− Det känns såklart bra, det verkar som en rolig turnering och ett bra sätt att visa upp sporten. Kul också att åka till USA, jag tror att sporten måste över dit för att den ska kunna växa så det blir perfekt! Berättar Albin Sjögren.

The World Games, som är ett multisportevent och steget innan OS, tar plats i Birmingham, Alabama den 8e till 12 juli och truppen består bara av 14 spelare totalt.

− Det ska bli superkul att åka till USA och spela World games. Det blir tuffa fighter och ett guld att slåss om samt ett bra tillfälle att visa framfötterna inför kommande VM. Så jag ser framemot att åka till USA och gräva guld, konstaterar Måns Parsjö Tegnér.

Sverige är i grupp A tillsammans med Schweiz, Lettland och Thailand. Sverige spelar dessutom den första matchen i The World Games när man möter Lettland 10:00, lokal tid, den 8:e juli. Finalen spelas 12:45 den 12:e juli.

Noterbart också att Storvreta IBK:s materialare Jörgen Karlsson finns med i staben för laget.

Du hittar hela laget på innebandy.se här.

Du kan hitta spelschemat på IFFs hemsida här eller läsa mer på the World Games hemsida här.

Du hittar biljetter till the World Games här.