Idag 1 match

Seger mot Telge!

31 augusti 2019 18:20
Dam

Det blev seger med hela 5-0 för Storvretas Allsvenska lag när de spelade mot Telge SIBK i IFU Arena idag.

Telge hade matchens första chans i första bytet sen handlade mycket om Storvreta. Storvreta kontrollerade mycket av spelet matchen igenom och tog också ledningen efter dryga sju minuter av matchen genom Matilda Jansson som kunde sätta den i öppen kasse efter fin diagonal. Det blev bara ett mål i första men Rebecka Larsson kom helt fri utan att överlista bortalagets målvakt.

Det tog sen bara 14 sekunder av den andra perioden innan Johanna Larsson hittade en lucka från vänsterkanten och satte 2-0. Strax efter målet var Telge nära att reducera genom Ella Lindström men Thilda Olsson i målet nickade undan bollen. Istället kunde dock Storvreta utöka sin ledning två gånger om till 4-0 med tjugo minuter kvar att spela.

Sista perioden blev målsnål. Enda målet kom efter dryga tre minuter av perioden när Gabriella Melin drog på ett skott från backplats och Rebecka Larsson tryckte in returen. Sen skapade båda lagen en del vassa chanser. Telges Klara Nelin fick ett bra läge och följde upp på returen men Olsson var tätt och höll nollan matchen igenom. För Storvreta var flera spelare på gång och Jenny Larsson som kom in i tredje hade en riktigt vass chans som dansade på mållinjen. Men det blev alltså inga fler mål och Storvreta tog hem segern med 5-0.

Den 22 september är det premiär för Storvreta i Allsvenskan Östra, 14:00 väntar match mot Åkersberg IBF i IFU Arena, vi ses där!