Förlust mot Dalen!

25 januari 2020 15:06
Dam

Det blev förlust med 3-5 mot Dalen i IFU Arena idag. Storvreta inledde bäst och tog ledningen men Dalen höll jämna steg med hemmalaget matchen igenom och kunde till slut få med sig segern.

Den första perioden är väldigt jämn. Lagen växlar chanser, Storvretas är något vassare och det är också de som får utdelning först. Gabriella Melin vispar in 1-0 från backplats efter dryga åtta minuter av perioden. Men Dalen replikerar några minuter senare med ett välplacerat skott från högerkanten. Storvreta tuggar på och skapar fler och fler chanser. Till slut kommer 2-1, även detta ett backskott men denna gång är det Emma Johansson som ligger bakom. Men Dalen fortsätter lossa bollar på mål och får in 2-2 genom Maja Backlund. Med strax över två minuter kvar på perioden kommer 3-2 när Lina Brynö hittar Erika Palmeby framför mål.

Mittenakten är betydligt målsnålare än inledningen. Periodens enda mål kommer drygt halvvägs in i matchen. När bortalaget har powerplay lyckas Helena Johansson få in kvitteringen. Perioden saknar inte chanser och bland annat så får Johanna Åkerfeldt i Storvretas mål slänga sig raklång för att stoppa ett givet mål. Jennifer Strandberg i andra kassen är än mer aktiv och får bland annat en kanon i masken men 3-3 står sig perioden igenom.

I den tredje perioden pressar Storvreta på men Dalens målvakt är omutlig och istället kommer 3-4 genom Amna Mohamed. Resultatet står sig till periodens slutminuter då Storvreta tar ut målvakten och pressar på med sex utespelare. Bland annat Jenny Tollsten och Moa Qvarnlöf har några riktigt fina chanser men istället för kvittering kan Dalen spika slutresultatet 3-5.

Matchstatistik Storvreta IBK vs IBF Dalen 3-5

Redan imorgon söndag väntar ny hemmamatch. Storvreta tar emot RIG Umeå i Storvreta IBK Sporthall med start 14:00, vi ses där!