06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Hampus Ahrén ”Lagmaskin som ska kunna stå emot allt”

10 januari 2020 20:59

Just nu är Storvreta i Ostrava för semifinal i Champions Cup. Hampus Ahrén ger oss en analys av senaste segern i SSL och vad han tror om helgens cupmatcher.

Vad tycker du om insatsen mot Linköping senast?
− Vi gör en mycket dålig första- och andraperiod. Sen tycker jag att vi visar lite karaktär i tredjeperioden och går in och vänder på det. Trots att de får in två mål i tredje så tycker jag att vi visar att det är vi som äger matchen och det är jävligt starkt av oss, att vi har den lagmoralen och kan vända och vinna matchen.

Men hur gick tankarna när ni låg under?
− Vi behövde bara gå in till oss själva. Vi gjorde som sagt en fruktansvärd dålig första och andra och det var väl inget speciellt förutom att varje individ hade väl inte sin bästa dag. Men det är viktigt att vi går in och ser varandra i ögonen och vänder på det tillsammans, säger Hampus Ahrén.

Nu stundar första chansen att vinna en buckla med Storvreta, hur går tankarna inför Champions Cup?
− Jättekul! Vi har väl haft lite fram och tillbaka, lite berg-o-dalbanesäsong här i Superligan så det ska bli kul att få visa upp sig på internationella arenan. Där ska vi se till att vara som bäst. Det är pokalerna vi spelar för och det är därför vi är ett av de lagen som är med och krigar i svenska toppen. För vi är bäst i cupmatcher och när det väl ska spelas om pokaler.

Vad talar för att ni kommer vara bäst när det gäller i Champions Cup?
− Vi har väl så pass bra lag att vi ska kunna gå in och vinna det. Vi har killar som har vunnit förut, vi har killar som vet hur man gör, bara kolla mot Linköping. Det finns inte många andra svenska lag eller lag i världen överlag som skulle kunna gå in och vända den matchen. Det är för att vi har killar som vet hur man gör, vi har en jävla lagmoral och är en lagmaskin som ska kunna stå emot allt, säger Hampus Ahrén.

Storvreta drar igång Champions Cup med semifinal imorgon, lördag, 16:30 mot SC Vitkovice en match du ser på YouTube här.

Läs mer om Champions Cup här!