Rasmus Sundstedt “Kommer bli en tuff match”

2 mars 2021 10:10

Rasmus Sundstedt berättar om den senaste vinsten, sin form och blickar mot kvällens bortamatch mot Växjö.

Hur skulle du beskriva senaste matchen?
− Flängig, inte jättestabil från vår sida. Vi ger de alldeles för mycket kontringar. Men ändå så har vi kontroll på matchen men ger bort för många lägen. Max två mål borde de få göra sen ska vi göra flera men det är bara att jobba vidare på saker som vi har pratat om.

Hur är Storvretas form?
− Det är på väg att bli bra. Slutspelet börjar snart och det är då vi ska vara som bäst så vi är nog snart där, säger Rasmus Sundstedt.

Du har fått en hel del positiva omnämnanden, hur känner du själv?
− Jag vet inte om det är något superspeciellt men jag försöker göra det bästa av situationen. Klart jag varit bättre nu efter jul och allting. Jag har steppat upp lite mer men jag borde kunna spela så hela säsongen och jag tänker bli ännu bättre nu när det viktigt börjar.

Nu väntar Växjö borta, vilka förväntningar har du?
− Att vi göra stabila 60 minuter och inte släpper in motståndarna i matchen så många gånger. Det kommer bli en tuff match men vi ska åka därifrån med tre poäng.

Hur är det att ha matcherna så tight inpå varandra?
− Perfekt, det är skönt att spela hela tiden då är man inne i det, säger Rasmus Sundstedt.

Vad tror du krävs för tre poäng?
− Att vi inte bjuder de på massa kontringar. De är också ett lag som vill kontra en massa. Spela stabilt, ge dem inte massa lägen så kommer vi vinna matchen.

Har du möjlighet att stödja Storvreta IBK lite extra får du gärna bli en del av Storvretahjärtat, läs mer här.

Dagens bortamatch mot Växjö Vipers drar igång 18:30 och du ser den på Sportexpressen Play här eller UNT.se här.