Viktoria Hübinette har förlängt med Storvreta IBK!

14 maj 2021 08:00
Dam

Idag fortsätter vi presentera förlängningar för vårt Allsvenskalag och vi är nu väldigt glada att kunna presentera en förlängning med Viktoria Hübinette.

− Hubbe har bestämt sig, Ytterligare minst två år får vi se Viktoria Hübinette i den röda tröjan. Hubbe tar stora kliv för varje säsong och är viktig för vårt framtida truppbygge. Stabil och trygg back som vi alltid får ut bra prestationer av. Du är viktig för oss Viktoria, konstaterar sportsligt ansvarige Henrik Ededahl.

Viktoria Hübinette har höga mål och förväntningar inför den fortsatta resan tillsammans med Storvreta IBK.

− Jag har valt att stanna i Storvreta eftersom jag vill vara med på den resan som Storvreta vill göra. Jag trivs väldigt bra i föreningen och de har bra förutsättningar. Dem har samma mål som mig, som är SSL. Så det passar mig perfekt, berättar Viktoria Hübinette och fortsätter.

− Till att börja med så förväntar jag mig att säsongen blir av. Förväntningarna är att vi får ihop ett bra lag med bra sammanhållning. Förväntar mig även hårt och engagemangsfullt arbete av alla som är inblandade. Har väldigt höga förväntningar! Hoppas på ett kval och förhoppningsvis ett avancemang till SSL.