06 Jan 1 match
Måndag
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Simon Götz ”Ingen operation"

21 maj 2021 10:30

Simon Götz har nyligen fått positivt besked, knäet har läkt bra och han slipper operation. Nu berättar han mer om beskedet och vad som väntar under försäsongen.

Nyligen fått riktigt positivt besked?
− Yes! Efter några tester kunde min ortoped konstatera att knät har läkt bra under dessa tre månader som passerat och jag får börja min rehabilitering. Vilket betyder ingen operation, berättar han.

Vad innebär det?
− Det innebär att jag får börja stegra min träning och börja bygga mina muskler runtom knät för att kunna spela igen. En lång process men som jag sett framemot under tiden med ortosen.

Kommer du kunna vara med i någon del av den ordinarie försäsongen?
− Inte till hundra procent är det enkla svaret. Nu i början missar jag mycket gemensamma pass i spåret och gymmet då jag måste fokusera på min specifika rehab. Jag kommer stegra min träning allt eftersom mina muskler börjar byggas upp igen så kan jag succesivt vara med mera på de gemensamma passen. Förmodligen kommer jag, när försäsongen närmar sig mot sitt slut, vara med i en hel del moment men kanske inte precis allt.

Hur ser din rehabplan ut framöver i övrigt?
− Succesivt stegra med fokus att bygga musklerna som ska hålla ihop knät. Tidsperioden är allt från fyra plus månader. De återstår att se hur pass bra jag svarar på träning och rehaben men har en förhoppning att jag ska vara redo för spel strax efter säsongsstart, avslutar Simon Götz.