Giganterna kamp i eftermiddag!

25 januari 2020 10:29

När Storvreta tar emot Falun i IFU Arena i eftermiddag är det alltså de 10(!) årens senaste svenska mästare som drabbar samman. Finns det en match du inte vill missa så är det denna!

Frågan är om det finns någon hetare match i Svenska Superligan? Inga andra lag kan stoltsera med den slagkraft som Storvreta och Falun innehar inte minst räknat i antal landslagsspelare. Detta mästarmöte brukar alltid vara explosivt både på plan och utanför. Inför dagens match leder Falun serien medan Storvreta jagar. Det skiljer hela 10 poäng men med nio matcher kvar att spela har Storvreta fortfarande stor chans att komma ikapp men kvällens match är extra viktig för att Falun inte ska gå ett järngrepp om förstaplatsen.

Redan kl. 13:00 tar Storvreta emot Dalen i Allsvenskan i IFU Arena sen väntar mästarmötet med start 16:30. Dessutom ryktas det om att det kan hända något spännande innan tekningen mot Falun, den som är på plats får se vad det kan vara.

Säkra biljetter till hela familjen här, de gäller båda matcher.

Dagens matchvärd för båda matcher är Upplands Bilforum. När du vill köpa en ny eller begagnad bil, husbil eller husvagn är du välkommen till dem. De är en av de största återförsäljarna av Kia och är även auktoriserade återförsäljare för husvagnar och husbilar från Adria, Kabe eller Sun Living. Du hittar även din drömbåt från Ryds hos dem. Besök någon av deras välfyllda anläggningar i Fyrislund och Boländerna, läs mer på deras hemsida här.