06 Jan 1 match
13 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Rebecka Larsson ”Jag är stolt över vårt lag”

4 april 2020 08:56
Dam

Storvretas säsong i Allsvenskan är över. Storvreta lyckades hålla sig kvar och vi rundar av säsongen med intervjuer med spelare och ledare i laget, dags för lagkapten Rebecka Larssons reflektioner.

Trist att avsluta med inställd match men hur skönt var det att hålla sig kvar i Allsvenskan?
− Ja, det var ett beslut som var det bästa men klart att det var tråkigt att avsluta säsongen på det sättet. Särskilt efter vår insats mot AIK som blev den sista istället där vi underpresterade hela laget. Vi laddade hela veckan för bevisa att vi hör hemma i Allsvenskan i matchen mot Älvsjö så alla var riktigt taggade. Men som sagt, förståeligt beslut, riktigt skönt att det slutade med att vi höll oss kvar ändå!

Hur skulle du sammanfatta säsongen för laget?
− Många jämna matcher spelmässigt men målen har fattats under hela säsongen. Vilket resulterade i många oavgjorda matcher. Det har gått upp och ner och nu i efterhand hade vi velat gjort bättre ifrån oss men jag är stolt över vårt lag, trots motgångar har vi gått ihop som grupp och fortsatt sprida glädje på träningar, visat sån enorm kämpaglöd många matcher och aldrig givit upp, fortsätter hon.

Hur skulle du sammanfatta säsongen för din egen del?
− Ger samma svar som för laget. Upp och ner. Jag gav hundra procent varje match så där är jag nöjd dock hade jag velat producera fler mål. Särskilt i de matcher där det slutade oavgjort. Så där är jag istället inte nöjd.

Vad tar du med dig från säsongen?
− All glädje laget spridit tillsammans. Både på och utanför planen. Hur mycket energi laget givit mig, det har verkligen varit ett så skönt härligt gäng i år!

Berätta om ett kul minne från säsongen!
− Vi har så många sköna kommentarer och skratt i laget så det finns många roliga interna minnen. Något jag tyckte var riktigt roligt var alla diskussioner under vår lek innan matcherna. Redan där kunde man se vinnarskallarna i både den ena och den andra. Det vart rätt många heta diskussioner så att saga, avslutar Rebecka Larsson.

Stort tack till alla supporters som varit ett grymt bra stöd hela säsongen, även om det inte alltid gått som man önskat har ni stått bakom oss och varit guld värda! Vi ses igen 20/21 för en ny säsong i Allsvenskan.