Idag 1 match

Dags för seriepremiär i Allsvenskan Östra!

19 september 2021 06:36

Idag är det äntligen dags för Storvreta IBK att spela match i Allsvenskan Östra igen. Bortamatch mot Älvsjö AIK IBF 14:30 står på menyn.

Beslutet om att inte få spela mer allsvensk innebandy under Corona kom förra säsongen som ett brev på posten till damlaget. Den 24:e Oktober spelade damerna sin senaste tävlingsmatch men nu nästan ett år senare så drar det igång. − Äntligen drar det igång med tävlingsmatcher och laget känns laddade för att få en bra träningsvecka inför matchen, säger Martin Andersson

Idag 14:30 så ställs man mot Älvsjö AIK IBF borta i Västertorpshalllen.

Senast lagen möttes så slutade 3-7 till Storvreta, då med en liten annan trupp än vad som är för kommande säsong.

− Att truppen skiljer sig är inget nytt, det är sju nya spelare in i laget och truppen känns otroligt stark. Spelarna vi har fått in har varit otroligt bra för gruppen och besitter en otroligt fin potential för att laget ska kunna gå för en hög målsättning. Laget har varit otroligt bra att ta in dom nya och fått dom att känna sig välkomna.

Vad blir viktigt att ta med sig till matchen mot Älvsjö?
− Att vi vill prestera bra, presterar vi bra så kommer resultaten och det innebär att vi vill skapa så många lägen som möjligt och vara täta bakåt, konstaterar Martin Andersson.

Du kan se matchen på webben här!

Storvretahjärtat är ett iniativ som ger dig som har råd chansen att stödja Storvreta IBK lite extra här.