Idag 1 match
Måndag

Michael Jansson ”Vår styrka är att komma tillbaka”

21 augusti 2019 07:15

Michael Jansson stod för två assist i helgens träningsmatch mot Mullsjö och får berätta mer om matchen och blicka mot helgen i Falun.

Tuff match mot Mullsjö?
− Det är alltid tufft mot Mullsjö men jag tyckte vi började få igång spelet som vanligt efter försäsongen nu och det börjar sitta helt enkelt. Det är alltid trögt i början. Jag tycker vi löser det på ett hyffsat sätt och det börjar sitta nu.

En styrka att komma tillbaka när ni låg under mot slutet?
− Ja, det är det ju. Vår styrka är att komma tillbaka när det går trögt i början så att det gjorde vi bra också, säger Michael Jansson.

Skönt med två assist?
− Ja, det var skönt att få göra något poäng. Det var länge sen så att det var skönt att det släppte.

Tidigt än men hur tycker du det går och har du satt mål för säsongen?
− Jo, jag tycker det går bra. Jag har pratat mål med Harnesk och vi har satt upp höga mål och det ska väl vara höga mål för att nå dem också så det är skönt.

Nu i helgen väntar nya matcher i Falun, vilka förväntningar har du där?
− Det ska bli kul att möta bra lag och samla ihop grabbarna, ha kul och försöka sätta spelet ännu mer, säger Michael Jansson.

Nu på lördagen i Falun möter Storvreta IBK FBS Bohemians från Tjeckien 10:00 och Zug från Schweiz 18:00. I andra gruppen återfinns Falun, Chodov och Visby. På söndag 25 augusti spelas sedan slutspel med match om femteplatsen 10:00, bronsmatch 13:00 och final 16:00.