Stabil seger mot RIG!

26 januari 2020 16:46
Dam

Det blev seger med 2-1 för Storvreta mot RIG Umeå idag i en match där Storvreta gav allt och lite till.

Även om första perioden var mållös så saknades inte chanserna. Storvretas Emelie Ronsjö stod för flera fina räddningar, inte minst i periodens slutminuter där hon bland annat motade ett friläge. På andra sidan fick RIG Umeås Lovisa Von Fircks jobba minst lika hårt och stod för några fina insatser.

I den andra perioden kom så målet. Efter en stolpträff studsade bollen och letade sig till slut fram till Rebecka Larsson som satte 1-0 från nära håll efter dryga sex minuter av andra perioden. Innan perioden var över kom dessutom 2-0 genom Matilda Jansson utifrån.

I inledning av tredje perioden får bortalaget chans i powerplay och den tog man. Med strax över 16 minuter kvar på perioden svepte Julia Zachrisson in reduceringen 2-1. Sen blev Storvreta tidvis tillbaka pressade men man kämpade, täckte skott och vann närkamper. När sen RIG tog ut målvakten kunde sånär Erika Palmeby peta in ett mål men bollen slank utanför. Men RIG lyckades inte heller de få in fler mål och Storvreta kunde få med sig tre poäng efter seger med 2-1.

Matchstatistik Storvreta IBK vs RIG Umeå 2-1

Nu väntar ett mindre uppehåll innan det är dags för bortamatch mot Åkersberga IBF 8 februari. Sen väntar derby i IFU Arena mot Alunda 15 februari som del av en ny dubbelmatch.