Klara för Innebandyfesten igen!

14 april 2022 20:55
Storvreta IBK Juniorakademi

Efter kvällens seger för herrjuniorerna i Play Off 3 mot Sundsvall är det klart att Storvreta IBK Juniorakademi kommer ha två lag på Innebandyfesten.

Tidigare blev Storvreta IBK Juniorakademis damjuniorer klara för Innebandyfesten och nu är även herrjuniorerna det.

Det blev seger med 7-6 borta mot Sundsvall efter en match som Storvreta IBK kontrollerade inledningsvis innan Sundsvall kom igen i tredje och gjorde match av det. Efter under tre minuter av första kunde Storvreta ta ledningen. Efter att hemmalaget sen kvitterat kunde Storvreta IBK näta tre gånger om innan första pausen.

I andra utökade Storvreta till 1-6 på drygt två minuter innan Sundsvall kunde reducera. Men Storvretas Noah Tornberg kunde fullborda sitt hattrick i andra så även om Sundsvall nätade sist i andra så var det 3-7 med tjugo kvar att spela.

Sista tjugo blev högdramatiska! Hemmalaget stod för tre obesvarade mål och med strax över tolv minuter kvar stod det 6-7! Men närmare än så kom inte Sundsvall och Storvreta kunde gripa segern och platsen på Innebandyfesten!

Matchstatistik Sundsvall FBC Ungdom vs Storvreta IBK 6-7