Idag 1 match

Mattias Samuelsson ”Mycket folk på läktaren och bra spel”

11 februari 2019 12:05

Seger i helgen mot Lindås och derby imorgon! Lagkapten Mattias Samuelsson ger sina tankar om segern och den kommande publikfesten.

Stabil insats mot Lindås?
− Mycket stabil tycker jag. De hade svårt at skapa mot oss under hela matchen och jag tycker vi jobbade på bra, berättar han.

Skönt att vara igång igen?
− Ja men det tycker jag. Intensiv tid framför oss där serien ska avgöras så det är bara att gasa. Har man chans att ta hem serien tycker jag man ska göra det.

Nu väntar derby, vad har du förväntningar där?
− Ska bli jätteroligt. Mycket folk på läktaren och bra spel från Storvreta. Vi vill vinna.

Ni har 17 raka, har Sirius någon chans att rubba er?
− Jag ger inte Sirius så stor chans men det är klart att den finns där. Bara kika i tabell så ser man att det borde vara skillnad. Men det ska liras om det!

Vad ska publiken förvänta sig på tisdag?
− Som alltid när vi spelar. Hårt jobb och tre poäng, avslutar Mattias Samuelsson.