Jimmie Pettersson ”Flaxar runt bra i sömnen”

27 augusti 2018 18:29

Det blev guld i Sibylla Games i Växjö för Storvretas SSL-lag. Jimmie Pettersson satt en kasse i finalen mot Växjö och får nu berätta hur han upplevde helgen, på och utanför planen.

Guld i Växjö?
─ Åkte ner och fick lira två matcher i gruppen och så placeringsmatch och eftersom vi vann båda gruppspelsmatcherna så blev det final mot Växjö. Så guld blev det. Skönt att börja vinna redan från början. Men också bra utveckling för truppen att få lira matcher och umgås hela helgen.

Ganska het final?
─ Blir så när det är två bra lag som båda vill vinna. Det brukar vara heta matcher mot Växjö och denna gång var inte annorlunda, konstaterar Jimmie Pettersson.

Spelmässigt vad tycker du fungerade bra?
─ Vi blommar till stundtals i matcherna med fint bollrull. Annars kommer vi väl inte upp riktigt i prestation eller kvalité spelmässigt i någon av matcherna. Men vi lyckas ändå vinna samtliga vilket är väldigt starkt. Det spelades med lite olika formationer och så vilket kanske också påverkar. Men överlag tycker jag ändå vi löser det bra. Defensiven känns ändå trygg och vi kommer nog börja fokusera mer på offensiven den här veckan. Kul att få lira innebandy och vinna, men tror att samtliga spelare i laget känner att det finns mycket mer att plocka fram.

Du verkar ha en rejäl bromance med din rumskamrat Albin Sjögren?
─ Ja, vi är goda vänner, konstaterar han med ett skratt. Albin är en jättehärlig och snäll kille, vi har väldigt kul ihop. Men kräver nog en större dubbelsäng eller varsin enkelsäng om vi ska dela rum något framöver så slipper man vakna varannan timme av en hand i ansiktet eller i bakhuvudet. Han flaxar runt bra i sömnen.

Vad behöver ni fokusera på framöver?
─ Serien börjar närma sig så att hitta formationer och börja lära känna varandra och hitta en skön känsla. Tycker vi har fokuserat bra på defensiven och den känns bra, men ändå fortsätta med det med. Plus slänga in och börja jobba med offensiven och specialteams, avslutar Jimmie Pettersson.