Idag 1 match
Måndag

Rebecka Larsson “Stort publikstöd skulle betyda otroligt mycket”

23 mars 2018 18:57
Dam

På söndag 17:00 i IFU Arena är det dags för den andra matchen i Storvretas kval till Allsvenskan. Det blev förlust i första matchen med 5-4 där Rebecka Larsson stod för hela två mål och två assist.

Hur upplevde du den första kvalmatchen?
─ Vi höll ett stabilt försvar till en början första perioden men blev efter halva perioden rätt stirriga och dem fick trampa igenom lite för lätt mellan vårt försvar. I andra perioden spelade vi lite mer vårt spel men kändes ganska stressade genom hela matchen. Vi kämpade verkligen in i det sista, men det gjorde även dem och tyvärr hann vi inte trycka dit en sista boll, berättar Rebecka Larsson.

Kändes som ni ökade i slutet på andra?
─ Ja precis, det kändes som att alla kända av stämningen i första, mycket nerver och tankar inför första kvalmatchen. Det släppte mer och mer ju längre matchen gick.

Vad tar ni med er inför returmötet?
─ Vi får ta med oss vår kämpainsats och fokusera mer på att släppa lite av nerverna och spela vårt spel.

Vad tycker du om din egen insats?
─ Jag kände mig ganska virrig i första perioden men tyckte att jag kunde trampa igång i andra med hjälp från min femma. Jag tycker alla i femman fick igång ett bra spel i andra och tredje perioden. Då lossnade det mer för oss och vi kunde producera mål framåt, fortsätter hon.

Hur tror du matchbilden kommer vara i andra matchen?
─ Jag tror matchen kommer vara otroligt tuff. Mycket närkamper, otroligt slit från båda lag. Jag vet att vi kommer kämpa som ett lag och kriga på för varandra.

Vad skulle ett stort publikstöd betyda för er?
─ Ett stort publikstöd skulle betyda otroligt mycket. Såna här kvalmatcher är dem tuffaste man kan spela och ett publikstöd kan verkligen ge en den där lilla extra energin man behöver. Efter förra matchen kan jag garantera att det blir en spännande och fartfylld match att se! Avslutar Rebecka Larsson.

På söndag 17:00 i IFU Arena är det dags för den andra matchen i Storvretas kval till Allsvenskan, vi behöver dig där!