03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher
Idag 1 match

Oscar Lundin "Redo för match"

2 maj 2021 12:35

Om några timmar är det äntligen dags för SM-final! Tränare Oscar Lundin ger oss förutsättningarna inför dagens drabbning.

Sista genomgången avklarad, hur är känslan?
– Jäkligt fin. Killarna och hela staben är redo för match.

Du står själv inför en första SM-final, hur går tankarna?
– Jag känner mig, precis som jag upplever spelarna, redo för match. Självklart är det något speciellt idag. Men fortfarande är det en innebandymatch som alla andra. Vi ska hitta ett sätt att vinna den.

Storvreta IBK ses som storfavoriter, känner du så?
– Det är två väldigt bra lag som möts. Små detaljer och specifika situationer kommer avgöra. Med det sagt så tror jag inför varje match att Storvreta IBK kommer vinna. Så även idag.

Två spelares sista match, kommer Mattias Samuelsson och Henrik Stenberg få spela hur mycket de vill?
– De kommer spela så mycket som det innebär för dem att ge laget så bra förutsättningar som möjligt att vinna. Det är två underbara människor och spelare. De kommer spela en viktig roll för oss idag, konstaterar han med ett skratt.

Vad krävs för seger?
– Att vi släpper lös den kraft, erfarenhet och spets som finns i det här laget. Då vet vi att det räcker långt.

Om det skulle bli seger och jublet har lagt sig, vem ringer du först?
– Då FaceTime:ar jag min fru, mina barn och mina föräldrar som kikar matchen tillsammans och tackar dem för allt stöd och all support under säsongen som gått, avslutar Oscar Lundin.

SM-finalen drar igång 15:15 och du kan se den på UNT, SportExpressen Play och SVT.