06 Jan 1 match
Borta
Kalmarsund
KAL

Dags för match mot Kalmarsund!

28 oktober 2018 14:58

Idag är det dags för match mot FBC Kalmarsund i Svenska Superligan 17:00 i IFU Arena. Här hittar ni hur Storvreta startar och mer!

Du hittar dina biljetter till matchen här!

Storvreta hade två segrar i rad innan man föll borta mot IBF Falun i en högdramatisk bortamatch med 6-5 i senaste SSL-matchen. Storvreta låg under med 4-1 efter första men kom igen starkt efter bland annat mål i slutminuterna av Jimmie Pettersson och Alexander Rudd.

Nykomlingarna Kalmarsund har tre raka segrar mot Jönköping, Linköping och Helsingborg. I deras senaste match blev det seger mot FC Helsingborg med 5-4 och Tim Nyander stod för två mål.

Dagens matchvärd är EM home Uppsala. Hos på EM home Uppsala hittar du Upplands troligtvis bredaste utbud av möbler, sängar och inredning. De bjuder på inspiration, kunskap och service när du besöker oss de i butiken. Du hittar EM home Uppsala på Sylveniusgatan 7 och på webben www.emhome.se.

Närmast efter kvällens match väntar bortamatch på torsdag den 1 november 18:30 mot Växjö Vipers, en match ni ser på sslplay.se.

Nästa hemmamatch är söndag 4 november 17:00 när Jönköping kommer till IFU Arena. Även till den matchen gäller vårt höstlovserbjudande!

Storvreta IBK startar som följer mot FBC Kalmarsund i eftermiddag:
I mål
Viktor Klintsten