03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher
Idag 1 match

Storvretas herrjuniorer klara för JAS-slutspel!

16 mars 2019 08:25
Juniorallsvenskan

Storvretas herrjuniorer avslutade igår Juniorallsvenskans grundserie med en 7-2 seger över Täby FC. Den 31 mars väntar nu Play Off 1 för herrjuniorerna borta mot Falun. Damjuniorerna avslutar JAS-säsongen på söndag mot IBF Borlänge.

Täby FC startade matchen mot Storvreta bäst när Linus Lundroth gjorde 0-1 efter dryga tre minuter. Men Storvreta kom igen och 2-1 var ett faktum innan periodens mittpunkt. Först serverad Melvin Alm bollen till Lucas Carlström som vispade in 1-1 och sen la Johannes Rönnmark bollen till Emil Persson Fondelius som satte 2-1.

Storvreta ägde sen matchen och hade ledningen hela vägen in i mål. 7-2 seger och 28 poäng i JAS grupp C vilket ger en tredjeplats och spel i Play Off 1.

Matchstatistik Storvreta IBK vs Täby FC 7-2

Play Off 1 kommer att spelas 31 mars borta mot IBF Falun Ungdom som kommer etta i B-gruppen. Med en match kvar har de 12 vinster och bara en förlust, en tuff men inte omöjlig uppgift! Deras bästa poängplockare? En inte helt okänd Malte Lundmark som stått för 45 poäng på 12 matcher.

För damjuniorerna har säsongen i Juniorallsvenskan varit lite tuffare och man missar Play Off trots en hel del bra insatser. Säsongen i Juniorallsvenskan avslutas för damjuniorerna med hemmamatch nu på söndag mot IBF Borlänge med start 16:00 i Storvreta IBK Sporthall.

Senast lagen möttes i JAS blev det uddamålsförlust för Storvreta så räkna med en jämn och tuff match, välkomna!