Evelina Sparf klar för Storvreta IBK!

4 maj 2020 08:00
Dam

Storvreta är väldigt glada att kunna avslöja att Evelina Sparf är klar för en återkomst till sin moderklubb Storvreta IBK efter flera års spel i Svenska Superligan.

− Evelina har vänt tillbaka till Storvreta efter 13 år i andra föreningar, Evelina kommer hjälpa oss otroligt mycket med sin erfarenhet och rutin. Hon kommer kunna hjälpa oss att nå vårt mål med SSL, berättar sportsligt ansvarige Henrik Ededahl och fortsätter.

− Kul att hon återvänder. Vi är jätteglada för det och önskar henne välkommen tillbaka till Storvreta IBK.

Evelina Sparf påbörjade alltså sin innebandykarriär i Storvreta IBK en gång i tiden som 9-åring och är nu tillbaka för att hjälpa Storvreta i sin resa mot SSL, kontraktet är skrivet på 2 år.

− Jag fick frågan att vara med på deras resa till SSL och Henrik Ededahl och Anders Ramsell presenterade ett roligt och spännande koncept som jag kände att jag mer än gärna vill vara med på. Sen har jag lovat Alf Berggren att jag ska komma tillbaka till moderklubben en vacker dag så nu var det dags, berättar Evelina Sparf och fortsätter.

− Mina förväntningar är att vi ska ha ett så pass slagkraftigt lag som kan ta sig till kval och sedan slåss om platserna till SSL. En rolig trupp med mix av rutin och yngre pigga spelare kommer ge oss möjlighet till att fixa det!

Evelina Sparf kommer spela i nummer 25 som hon alltid gör då hennes pappa stått i mål i hockey i många år med nummer 25 på ryggen.