Tobias Gustafsson nominerad till årets spelare!

7 maj 2020 14:03

Idag har det avslöjats att Tobias Gustafsson nominerats till årets spelare inom svensk innebandy, läs hans tankar om nomineringen och mer.

Nominerad till årets spelare, hur känns det?
− Det känns väldigt bra. Det är kul att få bekräftelse om att man gjort en bra säsong.

Vilka höjdpunkter tar du med dig från säsongen?
− Självklart CC-guldet. Inget går upp mot att vinna guld, konstaterar han.

Vilka bitar har du utvecklats mest på?
− Jag tycker mitt skott har utvecklats mycket i år, la mycket fokus på det förra försäsongen och under säsongen och det är kul när träning ger resultat.

Snart drar försäsongen igång, var kommer din fokus ligga?
− Jag kommer träna hårt, blir nog mycket löpning i år och sen slipa på detaljerna på planen, har mycket jag kan bli bättre på så det är perfekt att utnyttja sommaren till detaljträning!

Hur är din vardag just nu?
− Den är väldigt lugn, jag pluggar och där har all undervisning övergått till distans så sitter framför datorn på förmiddagarna och sen tränar jag eller spelar golf på eftermiddagarna, avslutar Tobias Gustafsson.

Motivering till nomineringen
Tobias Gustafsson har hållit en hög klass genom hela säsongen och är en motor både i klubblaget Storvreta och i landslaget. Han är en spelare som tar stort ansvar både offensivt och defensivt. Gustafsson var en av de absoluta nyckelspelarna när Storvreta vann Champions Cup.

Läs mer på innebandy.se här!