Idag 1 match
Måndag

Albin Sjögren ”Försöka hitta rätt i formationer”

14 augusti 2021 19:00

Albin Sjögren sammanfattar landslagslägret och blickar mot onsdagens träningsmatch mot Hagunda IF.

Det blev förlust mot Finland med 8-3 och 8-4 under helgens landsläger i Finland, Albin Sjögren ger oss en inblick i hur det gått.

Hur skulle du sammanfatta landslagslägret?
− Matcherna har gått dåligt rent resultatmässigt, men vi har gjort framsteg i spelet och sett vad vi gör mindre bra och vad vi har gjort bra. Det tar vi med oss till nästa läger.

Vad tycker du om matcherna mot Finland?
− Rent spelmässigt har det varit hyfsat jämnt, sen är skillnaden att de är mer synkade, rakare i spelet och mer effektiva än vad vi är och det har straffat sig i matcherna, fortsätter Albin Sjögren.

Hur rankar du dina egna insatser?
− Konstig känsla för jag tycker att det har gått helt okej, kommit till mycket lägen och varit delaktig mycket i spelet men inte fått ut någonting när det gäller mål och assist vilket är min uppgift som spelare. Jag sparar det till viktigare matcher längre fram.

Vad tror du krävs för en VM-plats?
− Du får fråga staben vad som krävs, men jag kommer göra allt för att ta en plats, visa upp det jag kan på planen och visa att jag kan spela det spelet som de vill både defensivt och offensivt.

Snart träningsmatch mot Hagunda IF, vad förväntar du dig för match?
− Jag förväntar mig att vi är det spelförande laget. Vi ska försöka hitta rätt i formationer och utveckla vårt spel från förra året. Jag kan inte mycket om Hagunda så det ska bli intressant att ser hur de står sig i SSL, avslutar han.

Träningsmatchen mot Hagunda IF spelas på onsdag i IFU Arena. Håll ett öga på våra kanaler för information om eventuell publik och/eller webbsändning.