06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Sex från Storvreta uttagna till herrlandslaget!

23 oktober 2019 10:02

Den 8-10 november spelas Euro Floorball Tour i Finland mellan Sverige, Finland, Schweiz och Tjeckien. Nu är det klart att Storvreta har med sex spelare i den svenska truppen, bland dem nyförvärvet Hampus Ahrén.

Sverige inleder EFT med match mot Schweiz fredag den 8 november. Med i Sverige från Storvreta finns Rasmus Sundstedt, Tobias Gustafsson, Alexander Rudd, Robin Nilsberth, Albin Sjögren och Hampus Ahrén!

Läs mer här!

Förbundskapten Mickael Hill berättar mer i en pressrelease:

− Vi försöker bygga vidare på det som har varit en stomme i landslaget. Men vi har också valt att ta ut några spelare med mindre eller ingen erfarenhet. Det här är det sista riktiga tillfället att testa inför VM-förberedelserna nästa år.

− Sätter vi de detaljer i spelet som vi förväntas sätta kommer resultaten av sig själva. Vi åker till Finland för att testa idéer och spelare. Men vi spelar alltid alla enskilda matcher för att vinna, oavsett om det är i Euro Floorball Tour, Finnkampen eller VM.

Om Hampus Ahrén:
− Han har gjort ett fint intryck och avtryck i SSL. Han är en spelartyp som vi har saknat och är bra i båda ändar av banan.

Missa inte när våra lagslagsstjärnor spelar mot Visby redan imorgon, torsdag. Säkra dina biljetter här!