06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Kristofer Widlundh ”Ny match med helt nya förutsättningar”

12 april 2019 07:59

Ikväll är det dags för den tredje semifinalen i IFU Arena. Igår kollade vi läget med assisterande tränare Kristofer Widlundh om vad som väntar ikväll.

Två matcher från en första SM-final, hur går tankarna?
− Jag har inte hunnit köpa några biljetter till SM-finalen så jag är inte där. Jag tror inte någon i vårt lag har gjort det heller. Så tankarna är här och nu. Snart är det match igen mot Dalen. Det är en helt ny match med helt nya förutsättningar, så det är det vi fokuserar på, säger Kristofer Widlundh.

Vilka förväntningar har du inför matchen, varit lite olika karaktär på semifinalerna hittills?
− Vi lyckades ju stänga matchen på ett bra sätt i senaste semifinalen och vi kan ta med mycket positiva saker från den matchen. Sen har vi ju fortfarande saker vi vill förbättra och som vi har som ambition att få ut nu under semifinalserien. Så det är med stor optimism man tittar på kommande match.

Filip Stenmark kommer tillbaka från avstängning, vad betyder det?
− Det kommer betyda oerhört mycket framför allt för helheten. Sen Filip som människa och person i laget. Det är en stor pådrivare som tar stort ansvar och vi vet att han kommer gå in och göra ett jättebra jobb också. Det känns positivt att få tillbaka Filip, säger Kristofer Widlundh.

Vad tror du krävs för att säkra segern på fredag?
− Det kommer krävas precis det som krävts hittills. Det vill säga att vi tar varje enskild match på största möjliga allvar. Vi ser till att sätta försvarsspelet och de delarna vi pratat om och sen att vi hela tiden är på tårna. Det finns stunder i vissa perioder där vi någonstans mentalt går ner oss, det måste vi täppa till lite till. Och gör vi det så har vi skapat oss bra förutsättningar för att vinna den tredje semin.

Kvällens semifinal drar igång 18:30 i IFU Arena och redan två timmar innan match öppnar Sportbaren och Terrassen i IFU Arena för AW.

Kom i rött och lyft laget till ny seger, vi ses i IFU Arena!