Viktor Klintsten klar för fortsättning!

6 maj 2020 19:00

Storvreta är mycket glada att kunna avslöja att Viktor Klintsten tillslut bestämt sig för en fortsättning med Storvreta IBK för att jaga nya guld.

− Vi är grymt glada att Viktor väljer att fortsätta. I våra ögon är han världens bästa målvakt, det finns ingen vi hellre vill ha med oss in i en SM-final, Viktor kan vinna matcher åt oss. Tack Viktor för att du ger laget och Storvretapubliken 2 år till, konstaterar sportsligt avsvarige Henrik Ededahl och avslutar.

− Vem han är och vad han kan vet vi så det känns tryggt att ha honom som sista utpost.

Kontraktet är skrivet på två år och Viktor Klintsten är sugen på fler framgångar i rödsvart.

− Jag känner mig inte helt klar och känner suget på att fortsätta tävla och vinna. Sen tycker jag att säsongen som var blev till en vidrig eftersmak och det slutet vill jag inte ha, berättar Viktor Klintsten och fortsätter.

− Det ska bli spännande. Ny tränare, nya unga spelare. Jag vet att alla gubbar i laget vill vinna nu mer än någonsin. Personligen så är jag inte supernöjd över förra säsongen, det var mycket stök och jag vet att jag kan hålla en högre nivå under hela säsongen.

Det ser ut att bli en riktigt spännande säsong för alla Storvretas supporters.