Simon Götz stannar i Storvreta!

20 mars 2020 08:59

Storvreta IBK är mycket nöjda att kunna presentera att Simon Götz har skrivit på för ytterligare två år med Storvreta IBK.

− Viktigt att ha spelare som Simon i truppen. Han går att använda som både back och forward, och passar dessutom perfekt in i den innebandy vi vill spela med fart och energi. Vi är mycket nöjda med att han förlänger två år, berättar sportsligt ansvariga Henrik Ededahl.

Simon Götz, som spelat både back och forward under säsongen har fått med sig 4 mål och 5 assist från grundserien, sin andra säsong i Storvreta IBK.

− Att jag väljer att fortsätta min karriär i Storvreta har varit ett solklart mål för mig redan innan denna säsong tog slut. En fortsättning i världens bästa innebandylag känns självklar och jag tror på min fortsätta personliga utveckling både på plan och utanför kommande år, berättar Simon Götz och fortsätter.

− Mina förväntningar för kommande säsonger är skyhöga. Ny tränare, nya spelsystem, nya titlar att slåss om. Framförallt ser jag fram emot att få spela inför ett kokande IFU Arena med vår fantastiska publik som alltid finns där för oss!

Håll ett öga på Storvreta IBKs kanaler för det senaste om Storvreta IBK och vilka beslut som tar kring slutspelets vara eller inte vara. Besked från Svenska Innebandyförbundet ska komma senast 23 mars.