Noel Alm Johansson återvänder till Storvreta IBK!

18 maj 2018 11:00
Herrjunior

Nu är det klart att Noel Alm Johansson återvänder till Storvreta där han kommer ansvara för Storvretas herrjuniorlag.

Noel kommer närmast från KAIS Moras framgångsrika damlag som så sent som i april spelade SM-Final i Globen.

Senast Noel Alm Johansson var i Storvreta var för 10 år sedan och då som assisterande tränare i A-laget.

• Det känns verkligen inspirerande att vara tillbaka i Storvreta, säger Noel Alm Johansson

Noel kommer att ingå i Storvretas satsning på juniorer och kommer att vara länken mellan lagen och ha ett övergripande ansvar över de olika juniorlagen.

-Det är såklart väldigt roligt att Noel återvänder till Storvreta och ser potentialen i vår juniorverksamhet. Vi har ju under några år nu försökt att göra den här satsningen, men har inte riktigt nått enda fram. Det ska bli väldigt spännande och se vad Noel med sin gedigna erfarenhet kan tillföra juniortruppen och vara bollplank till våra redan duktiga ledare ,säger Johan Carlström vice ordförande Storvreta IBK.

• Jag tror det kommer bli riktigt bra. Det är ett viktigt steg för Storvreta att skapa förutsättningar åt spelare som har drömmen och ambition att bli elitspelare och att en dag få representera Storvretas A-lag, avslutar Noel Alm Johansson