Mattias Samuelsson är tillbaka!

26 januari 2022 19:35

Med två av tre tränare i karantän har det blivit dags för Mattias Samuelsson att göra debut som SSL-tränare under morgondagens bortamatch mot Jönköping.

Hela veckan har både Oscar Lundin och Joel Kanebjörk varit i karantän och Mattias Samuelsson har hjälpt Mika Kohonen att sköta träningarna och imorgon blir det alltså debut som SSL-tränare.
− Tråkigt att missa matchen, njuter alltid av att se laget tävla. Samma sak gäller för Joel Kanebjörk som även han är i karantän. Desto roligare är det att Mattias Samuelsson täckt för oss under veckan och kommer att assistera Mika Kohonen även imorgon. Perfekt energiinjektion för grabbarna, konstaterar Oscar Lundin.

Mattias Samuelsson berättar mer om läget.
− Sjukstuga i ledarstaben så då blev tydligen jag den naturliga lösningen att hjälpa till. Även om det kanske inte behövs så ska jag försöka hjälpa Mika i matchen mot Jönköping.

Ingen chans du snörar på dig dojjorna och hoppar in på plan?
− Nej det är ingen chans, berättar han med ett skratt. Dojjorna lämnar vi hemma!

Hur långt kontrakt är påskrivet?
− Det finns inget kontrakt, det är som alltid ideellt arbete. Tacksamhet och hårt jobb som gäller, avslutar Mattias Samuelsson.

Bortamatchen mot Jönköping drar igång 18:30 och du kan se den på UNT.se och SportExpressen Play.

Sen på lördag väntar hemmamatch mot IBF Falun 15:00 i IFU Arena, säkra dina biljetter här!