Mathilda Ekdahl-Skytt ”Jättekul att så många ville komma och kolla!”

30 september 2018 20:22
Dam

Mathilda Ekdahl-Skytt blev första målskytt för säsongen för Storvreta IBK i division 1 GUD när Lokomotiv Avesta besegrades med 9-2 under eftermiddagen.

Säsongens först mål i division 1, berätta.
− Väldigt roligt att göra säsongens första mål. Jag trodde inte jag skulle göra första målet för jag missade lite bollar i första perioden men sen så tryckte jag till den, säger Mathilda Ekdahl-Skytt.

Det kändes som ni tog över matcher mer och mer?
− Det kändes väldigt bra. Vi fick till vårt spel som vi brukar spela tillslut.

Hur tycker du det gick för din formation?
− Jag tycker det gick väldigt bra för oss. Vi har inte tränat så mycket tillsammans så jag tycker vi gjorde ett jättebra jobb, säger Mathilda Ekdahl-Skytt

Vad tar ni med er från matchen?
− Vårt spel som vi brukar spela. Jag tycker vi jobbade bra och att vi aldrig slutar att kämpa.

Hur var det att spela i Storvreta?
− Det kändes bra faktiskt, vi brukar alltid köra i IFU Arena så det kändes kul att få spela här i den nya hallen.

Det var en hel del stöd här inne?
− Ja, verkligen! Det kändes jättebra, jättekul att så många ville komma och kolla!

Vilka förväntningar har du på fortsättningen?
− Att vi fortsätter vårt spel som vi brukar och att vi går för vinster i alla matcher, säger Mathilda Ekdahl-Skytt

Två veckor till nästa match, vilka bitar ska ni slipa på?
− Powerplay, vi har inte tränat så mycket powerplay så det måste vi träna på och sen att vi börjar kommunicera mer med varandra.

Nästa match i division 1 GUD blir bortaderby mot IK Sirius IBK lördag den 13 oktober 16:30 i IFU Arena.