Uddamålsförlust i toppmatchen mot Borlänge!

9 december 2018 19:00
Dam

Det blev förlust med 7-6 borta mot Borlänge för Storvreta i division 1 GUD idag. Storvreta hade tvåmålsledning efter första perioden men Borlänge kom igen och kunde tillslut vinna.

Det tar mindre än två minuter för Borlänges Ida Eliasson att hitta till Erika Andersson som ger Borlänge ledningen, 1-0. Några minuter senare kommer också 2-0 genom Ida Karlgren. Men när perioden närmar sig mittpunkten slår Storvretas Rebecka Larsson till och reducerar. I periodens sista två minuter och åtta sekunder sätter Storvreta inte mindre än tre mål! Fanny Schenning och Agnes Aronsson nätar innan Rebecka Larsson sätter sitt andra mål för matchen och ser till att Storvreta leder med 2-4 efter första perioden.

I den andra perioden är Borlänge än en gång snabba. Det tar bara 1.21 för Agnes Sälgström att stänka in en reducering. När Borlänge ett tag senare får chansen i powerplay sätter de kvitteringen till 4-4. Strax över minuten efter kvitteringen tar de dessutom ledningen med 5-4 genom Malin Birath. Dryga 12 minuter in i perioden kvitterar Andreá Nilsson till 5-5 men Borlänge tar tillbaka ledningen innan perioden är över.

Det tar nästan sju minuter av tredje perioden innan nätet rasslar igen. Emma Johansson hittar till lagkapten Amanda Gezelius som trycker in kvitteringen till 6-6. Men mot slutet av perioden så åker Storvreta på en utvisning för upprepade förseelser och Borlänge får chansen i powerplay. Erika Andersson till Joanna Söderlund, 7-6, vilket också blir slutresultatet trots press av Storvreta i slutet.

Nästa match är redan nu på lördag, IFU Arena A, när IBF Falun Ungdom kommer på besök, vi ses där!