Oscar Magnusson Lindholm klar för Storvreta IBK!

29 november 2022 09:50

Det är med stor glädje vi kan avslöja att Oscar Magnusson Lindholm valt att skriva på för Storvreta IBK från nästa säsong.

Kontraktet kommer att skrivas på i samband med SSL-matchen i IFU Arena mot FBC Kalmarsund tisdag den 6 december.

− Vi har följt Oscar Magnusson Lindholm länge och är jätteglada över att han kommer spela och tävla för oss. Han har en mognad i sitt spel redan nu och kommer garanterat utvecklas ännu mer. Välkommen till Storvreta IBK! Konstaterar Storvreta IBK:s Mika Kohonen.

Backen Oscar Magnusson Lindholm, som tidigare spelat som Oscar Magnusson, har spelat nästan hela sin karriär för Salems IF innan han begav sig upp till Umeå för att delta i RIG Umeå IBF. Under sin unga karriär har han under ett flertal tillfällen synts till både på Storvretacupen och Storvreta Summercamp.

Men till nästa säsong är det alltså dags att ansluta till Storvreta IBK:s SSL-lag.

− Det känns som att de vill upp och vinna guld igen och det är mitt mål också. Sen att spela i det bästa laget har alltid varit min dröm och det känns som jag har chansen att göra det i Storvreta IBK. Men också för att jag känner mig bekväm i stan och jag har tränat mycket med vreta tidigare så jag känner mig bekväm med truppen. Sen är ett extra plus att Gabriel Kohonen signar också så att man har en trygghet där, avslöjar Oscar Magnusson Lindholm.

Denna säsong är Oscar Magnusson Lindholm lagkapten i RIG Umeå IBF som återfinns i Allsvenskan Norra och han har fått med sig 11 poäng på 11 matcher. När det kommer till förväntningarna inför sin första säsong i världens bästa innebandyliga, SSL, så är de tydliga.

− För mig själv så är det väl att få spela så mycket som möjligt och komma in på tre femmor och sen som lag att slåss om guldet.

Oscar Magnusson Lindholm ansluter nästa säsong och kontraktet är skrivet på två år.

Missa inte denna historiska underskrift! Matchen mot FBC Kalmarsund börjar 18:30 på tisdag 6 december, säkra dina platser här!