Stabil seger för Storvreta i derbyt mot Hagunda IF!

21 oktober 2018 20:43
Dam

Matchen börjar ganska jämt och trevande och efter två perioder står det 1-1 med viss fördel för Storvreta. I tredje kan sen bortalaget Storvreta IBK dra ifrån och tillslut vinna med 1-6.

Det första perioden är böljande och lagen växlar halvchanser med varandra men inget lag hittar nätet under de första tjugo minuterna av matchen.

I den andra perioden börjar det hända saker. Första målet blir till Hagunda när Amanda Hanning slänger in bollen från backplats och den träffar Emma Johansson i ansiktet och seglar in i mål efter drygt halva matchen. Med dryga sex minuter kvar av perioden kan Amanda Gezelius kvittera till 1-1 från nära håll. Bland andra Jenny Tollsten och Johanna Larsson har fina chanser i slutet av perioden men den slutar 1-1.

I den tredje perioden kommer Storvreta ut med full fart och efter 3:45 kommer ledningsmålet genom Viktoria Hübinette assisterad av Emma Johansson. Strax över 20 sekunder senare kommer sen 1-3 via Erika Palmeby som smäller in den från höga slottet. Storvreta tar över matchen mer och mer och dryga åtta minuter in i perioden sätter Amanda Gezelius sitt andra mål för matchen 1-4. Några minuter senare kommer också 1-5 genom Fanny Schenning. Storvreta fortsätter trumma på och med under fem minuter kvar att spela trycker Emma Hammarsten in slutresultatet 1-6.

Nästa match är om en vecka. Lördag 27 oktober tar Storvreta IBK emot Arlanda IBK 13:45 i Storvreta IBK Sporthall.