Kristofer Widlundh klar som assisterande tränare i Storvreta IBK!

11 juni 2018 09:00

Storvreta har gjort klart med Kristofer Widlundh som ny assisterande tränare till SSL-laget. Kristofer kommer närmast från IK Sirius IBK, där han varit verkat som assisterande tränare till Sirius SSL-lag.

− Det känns extremt inspirerade och smickrande att få vara en del utav Sveriges bästa innebandylag. En oerhört professionell klubb som för svensk Innebandy framåt på alla sätt och vis. Det ska bli en ära att få fortsätta utveckla den sportsliga delen i föreningen med många kompetenta kollegor och spelare! Ser fram emot utmaningen att få försvara det vackra SM-guldet som Storvreta så välförtjänt vann förra säsongen, säger Kristoffer Widlundh.

Kristofer har även före sin sejour i Sirius erfarenhet från SSL som spelare i Växjö men började sitt innebandliv som spelare i Hagunda IF.

− Kristofer Widlundh känns som en helt perfekt värvning. Han är ambitiös, utbildad och smart. Han har ett gott rykte som jag, baserat på det vi har träffats verkligen kan förstå, säger huvudtränare Andreas Harnesk och fortsätter.

− Vi har pratat en del nu på slutet och jag kände direkt att Widlundh är en person jag vill jobba med. Han känns som en vinnare med en modern ledarstil och erfarenheter från olika typer av innebandy. Det känns som att vi delar grundläggande värderingar. Jag gillar honom skarpt, fortsätter Andreas Harnesk.

Kristofer börjar sitt jobb direkt och ansluter till träningarna redan nu i veckan.

− Det är förstås väldigt skönt att ha både trupp och tränarstab klart så här tidigt innan sommaren och vi ser mycket fram emot matcherna i IFU under hösten, säger Johan Carlström från Storvreta IBKs styrelse.