03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher
Idag 1 match

Storvretas segertåg i division 1 fortsätter!

22 oktober 2017 16:11
Dam

Det blev seger för Storvreta IBK med 3–6 borta mot KAIS Mora UIF i division 1 GUD idag. Storvreta tog ledningen genom Rebecka Larsson efter dryga tre minuter och släppte den sen aldrig.

Den första perioden tillhör Storvreta. Rebecka Larsson ger Storvreta ledningen med 0–1 i inledningen av perioden. Hanna Klemetz hittar sen till Moa Björk som säkrar en tvåmålsledning. Anna Mattson kan sen reducera till 1–2. Förutom ledningen kommer Storvreta också ur den första perioden med ett tydligt skottövertag, 5–11.

I den andra perioden står Storvreta för två obesvarade mål när Erika Palmeby och Linnéa Hammar ser till att Storvreta har en 1–4 ledning efter två perioder i Mora.

I den tredje perioden kan Storvreta dra ifrån ytterligare. Med Palmeby på botbänken hittar Agnes Aronsson till Felicia Wallin, 1–5 efter dryga nio minuter av den tredje perioden. Dryga fem minuter senare kan KAIS reducera genom Linnea Stenqvist, 2–5 och efter 15:17 kommer också 3-5 som tvingar Storvreta till timeout. Mora pressar men Storvreta står emot och kan sätta spiken i kistan när Hammar sätter 3–6 med 8 sekunder kvar av perioden.

Seger för Storvreta IBK som behåller sin topplacering i tabellen med just KAIS Mora UIF på en andra plats, fem poäng efter.

Matchstatistik KAIS Mora UIF vs Storvreta IBK 3-6

Om två veckor är det dags för ytterligare en bortamatch, den 4 november väntar IBF Hedemora i Vasahallen.