Idag 1 match
Måndag

Seger i målrik avslutning av grundserien!

10 mars 2018 19:50

Det blev tillslut seger med 10-6 mot FC Helsingborg i grundseriens sista match. Trots att Storvreta hade ledningen nästan hela matchen så gav aldrig Helsingborg upp och kämpade in i det sista.

Matchen öppnar i högt tempo och efter blott 2:31 får Storvreta en straff. Albin Sjögren, som skrev på ett nytt två-årskontrakt innan tekning, kan finta Mattias Qvarfordt och rulla in 1-0. Några minuter senare sätter Henrik Stenberg 2-0, assisterad av sin radarkamrat Jimmie Pettersson. Helsingborg har några riktigt vassa chanser i första men Viktor Klintsten visar landslagsklass och håller nollan första tjugo.

Den andra perioden blir betydligt målrikare. Valdemar Ahlroth vispar in 3-0 i powerplay 6:33 in i andra. Med samme Ahlroth på botbänken kan Stenberg trycka in 4-0 i numerärt underläge. I samma läge kan sen Linus Nordgren trycka in reduceringen till 4-1. När vi närmar oss 11 minuter av andra får Mika Kohonen bollen precis till vänster om Klintsten och han får in 4-2. Men under minuten senare sätter Pettersson 5-2. Med sex minuter kvar av andra förorsakar Robin Nilsberth en straff. Kohonen kliver fram men Klintsten är följsam. I numerärtunderläge slår Storvreta till igen och Mattias Samuelsson kommer i fart och forcerar in 6-2. Men innan Nilsberth kan komma in passar Kohonen till Nicklas Lindblom som sätter 6-3.

Efter blott 36 sekunder av den tredje akten bågar Nico Salo lång utifrån och sätter 6-4. Men strax därefter slår Sjögren till igen, otagbart för Qvarfordt, 7-4. Men målen fortsätter trilla in och Salo kan göra 7-5 kort därefter. Spelet fortsätter bölja. Klintsten räddar friläge, Lindholm trycker nästan in den. Men det är Sjögren som fullbordar sitt hattrick och sätter 8-5 på volley efter 11:25. Men just när det verkar som Storvreta tagit över matchen så sätter Petri Hakonen 8-6. Lindholm är sen ytterst nära att reducera ytterligare men Klintsten kväver chansen. Istället kommer 9-6 genom Stenberg som fullbordar sitt hattrick. Samme Stenberg kan sen också sätta slutresultatet 10-6 i öppen kasse.

Matchstatistik Storvreta IBK vs FC Helsingborg 10-6

Nu på torsdag 15 mars drar kvartsfinal 1 igång 19:00 i IFU Arena! Våra partners har köpt alla biljetter och kommer bjuda på matchen gratis! Håll ett öga på hemsidan för senaste nytt kring slutspelet och måndag hoppas vi kunna lägga ut bokningslänkar!