Filip Stenmark ”Ganska underligt på många sätt”

18 november 2020 13:32

Imorgon väntar bortamatch mot Helsingborg. Filip Stenmark ger oss en inblick i förra resan och blickar mot morgondagen.

Senast seger både I Höllviken och på Spåret?#
− Ja, båda lika väntade kanske. Jag tycker att vi gjorde en betydligt bättre insats i på Spåret än mot Höllviken i alla fall. Mycket att slipa på från matchen som vi ändå kunde gå ifrån segrande och det är väl huvudsaken men inte godkänt.

Om man bortser från segern, vad var det som inte funkade?
− Om jag pratar för min femma så producerar inte framåt och det ska vi kunna göra mot Höllviken. Vi får försöka hitta något framöver där, säger Filip Stenmark.

Imorgon, torsdag, väntar Helsingborg, vilka förväntningar har du där?
− Att det blir tufft. Lång bortamatch, kontringsstarkt lag. Alltid knepigt att spela nere i Helsingborg Arena. Känns tomt och ganska underligt på många sätt. Så jag förväntar mig att vi behöver levererar betydligt mer än mot Höllviken.

Som du noterar ny ganska lång bussresa, hur ska ni se till att komma ut starkt?
− Alla har väl sina rutiner och vad som funkar för dem. För mig så handlar det om att försöka få så mycket vila som möjligt under bussresan och sen när det väl kommer till match gäller det att falla in i vår rutin så snabbt som möjligt.

Vad blir viktigt för dig under matchen mot Helsingborg?
− Vara så drivande jag kan i min femma och försöka få delar som kommunikationen och bollvinster att fungera där jag har mina styrkor och bidrar med det jag kan och förhoppningsvis smittar det av sig, säger Filip Stenmark.

Och vad talar för Storvretaseger?
− Allting egentligen. Oavsett bussresa, om vi nu ska cykla ner till Helsingborg så tycker jag vi ska vara favoriter.

Matchen mot Helsingborg drar igång 19:00 imorgon, torsdag den 19 november och du ser den på UNT.se och SportExpressen Play.

#När SS-laget åkte till Höllviken spelade laget På Spåret och paret med Filip Stenmark och Robin Nilsberth stog som segrare.