Tobias Gustafsson ”Nu ska allt vara i sin ordning”

9 mars 2021 12:45

Tobias Gustafsson är tillbaka efter en kortare frånvaro och berättar mer om sitt läge och dagens match.

Dags för comeback efter att ha missat två matcher, hur är känslan?
− Det känns väldigt bra att vara tillbaka i spel igen! Som tur var så blev det bara en kort tids frånvaro den här gången och kroppen känns bra igen.

Kommer du kunna köra på hela vägen nu?
− Nu ska allt vara i sin ordning och jag ska kunna gasa på fullt under slutspelet, fortsätter han.

Vilka förväntningar har du inför matchen mot Kalmarsund?
− Jag tror att det kommer bli lite slutspelskaraktär på matchen idag så det lär bli många dueller och ett högt tempo.

Vad tror du krävs för seger?
− Om vi kontrollerar matchbilden och inte bjuder på för enkla spelvändningar så vinner vi!

Kan vi kräva stordåd av dig direkt?
− Det är mitt egna krav så det känns rimligt att ni också gör det, avslutar Tobias Gustafsson.

Du ser dagens match mot Kalmarsund på SportExpressen Play här eller UNT.se här, matchstart 18:30.

Storvretahjärtat är ett iniativ som ger dig som har råd chansen att stödja Storvreta IBK lite extra här. Du kan också läsa mer om Storvretahjärtat här.