Idag 1 match
Måndag

Markus Puskala klar för Storvreta IBK!

17 september 2021 08:50
Dam

Det är med stor glädje vi kan avslöja att Markus Puskala är klar som huvudtränare för Storvreta IBK:s Allsvenskalag.

− Vi är jätteglada att få tillbaka Markus till föreningen, ”Pucken” kommer med sin kunskap och rutin ge oss förutsättningar att lyckas med vår damsatsning. Vi ser möjlighet till ett mycket längre och större samarbete än bara det år vi nu kommit överens om och har redan börjat prata framtid och andra arbetsuppgifter. Markus välkommen tillbaka till Storvreta IBK och välkommen hem, säger sportsligt ansvarige Henrik Ededahl.

Markus Puskala har tidigare varit både spelare och tränare för Storvreta IBK på flera olika nivåer men har senaste åren varit tränare för Sveriges U19-herrlandslag.

Nu är han dock redo att komma tillbaka till Storvreta IBK och än en gång kliva på ett klubblag med allt vad det innebär.

− Känns som en spännande och rolig utmaning. Klubben håller på att bygga något. Och på den resan känner jag att jag vill vara med och bidra. Förväntningarna för mig handlar om att fortsätta utveckla laget och individerna i laget. Samt att fortsätta bidra till en elitmässig organisation. Där framtida mål och ambitioner är högt uppsatta, avslöjar Markus Puskala. Kontraktet är skrivet på ett år med förhoppning om ett längre samarbete. Markus Puskala träffade laget under torsdagen men kommer börja leda laget först nästa vecka tillsammans med nuvarande ledarstab.

Storvreta IBK har seriepremiär på söndag borta mot Älvsjö AIK IBF i Allsvenskan Östra.