Alexander Janols ”Vi ser till att höja det”

14 september 2021 12:15

Alexander Janols ger oss en snabbanalys av första matchen mot Visby i Svenska Cupen och ger oss förutsättningarna inför kvällens returmöte.

Hur upplevde du första matchen mot Visby?
− Jag upplevde matchen så som att vi kommer ut och inte riktigt gör jobbet som vi ska/måste göra varje match. Sen så gör vi ett ryck i tredje och vinner matchen vilket är det viktigaste.

Mycket fart och fysik?
− Det var väl där vi inte var på hugget skulle jag säga, med farten och fysiken, men vi ser till att höja det tills andra matchen, konstaterar han.

Vilka nycklar ser du till kvällens match?
− Nycklarna för oss blir som jag nämnde nyss att vi är mer fysiska i försvaret och sen sätta mer tryck med boll och trötta ut dem redan från början. Då kommer det bli en rolig match ikväll.

Det blir en hel del publik och snart öppnas det upp, hur är det att spela inför publik igen?
− Det finns ingenting roligare än att spela i IFU och speciellt när det börjas öppna upp med publik igen. Det har man längtat efter sen den jobbiga pandemin började. Så att spela inför publik igen kommer bli riktigt roligt, avslutar Alexander Janols.

Kvällens match mot Visby IBK i IFU Arena drar igång 18:30, säkra dina biljetter här. Kan du inte kommer ner till IFU Arena så kan du se matchen på innebandy.tv här.