Jonna Pettersson ”Jämn match med högt tempo”

9 november 2018 12:59
Dam

Delad serieledning för Storvreta i division 1 GUD efter seger mot Alunda med 5-3. Jonna Pettersson, ny för säsongen, berättar om matchen och blickar mot lördagens match mot KAIS Mora UIF.

Tuff match mot Alunda?
− Ja, det var en tuff match med högt tempo och mycket fysiskt spel. Trots det tycker jag ändå att vi lyckades genomföra en helt okej match spelmässigt fastän det fysiska spelet var i fokus, berättar Jonna Pettersson.

Vad gjorde att ni kunde vinna tillslut?
− Jag tror att vi lyckades vinna för att vi stod upp bra fysiskt och var med i matchtempot från början. Detta gav oss möjligheten att fokusera på vårt egna spel med bollen. Vi är väldigt säkra när vi är det bollförande laget och jag tror att vi skapade oss ett övertag i matchen just på grund av vår säkerhet med bollen.

Om vi tar ett steg tillbaka, som ny spelare för säsongen, varför föll valet på Storvreta?
− Jag valde klubben Storvreta för att jag kände att jag behövde ta mig an lite nya utmaningar. Storvreta är en seriös klubb med höga ambitioner och det var det som lockade mest, att jag som spelare får mycket utmaning individuellt, fortsätter hon.

Hur tycker du det gått den här säsongen?
− För min egna del har säsongen varit lite upp och ner prestationsmässigt, detta kan bero på att jag bland annat opererade bort halsmandlarna tidigt på säsongen. Träningsmässigt tycker jag dock att jag hänger med bra och jag tycker att det är extremt kul att träna med denna trupp. Det är alltid ”go” på planen och en skön stämning allmänt i och kring laget.

Närmast väntar KAIS Mora UIF, vad tror du det blir för match?
− Jag tror att det blir en jämn match med högt tempo men samtidigt med mycket etablerat spel framför båda målen. Precis en sån match som jag personligen tycker är roligast att spela.

Vad tror du krävs för tre poäng?
− För att ta tre poäng krävs det att vi är med från början, vågar ta tag i matchen och visa hur vi vill att den ska spelas. Vi måste även spela snabbt och avlossa mycket skott! Avslutar Jonna Pettersson.

Närmast väntar alltså match mot KAIS Mora UIF lördag den 10 november, matchstart 17:30 i Storvreta IBK Sporthall, gratis inträde!