03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher
Idag 1 match

Evelina Sparf ”Starkt gäng som jobbar mot samma håll”

30 oktober 2020 17:00
Dam

Lagkapten Evelina Sparf sammanfattar säsongen så här långt, både för laget och sig själv, och blickar framåt.

Hur skulle du sammanfatta säsongsinledningen?
− Vi har tagit samtliga poäng så den får ändå anses som godkänt hittills men som vi varit inne på tidigare så finns det mer att ge.

Vilka nycklar ser du till att ni fått ihop laget?
− Alla har kommit in med samma inställning och målsättning vilket gör att vi blir ett starkt gäng som jobbar mot samma håll, fortsätter hon.

Obesegrade men har ni några nivåer till?
− Ja, det tycker jag absolut. Känslan är att vi har fler nivåer i oss än vad vi har visat hittills. Det är fortfarande en relativt nytt lag så vi lär oss något nytt varje dag.

För egen del hur har det gått att anpassa sig till Allsvenskan?
− Det är en stor omställning men jag gnuggar på och förhoppningsvis börjar saker och ting lossna snart.

Vad blir viktigt för er fortsättningsvis?
− Fortsätta ha tålamod i spelet och utnyttja vår höga press, den kommer vi vinna mycket på, samt mer kliniska avslut.

Om strax över en vecka väntar derby mot Sirius, vad tror du det blir för match?
− Derby är alltid kul! Jag tror det kommer bli en match där vi kommer ha mycket boll och kunna utnyttja vår höga press.

Vad krävs för seger?
− Att vi nöter på i 60 minuter och håller högt tempo på bollen och är mer kliniska i våra avsluta och sätta bollarna i mål, avslutar Evelina Sparf.

Matchen mot IK Sirius IBK spelas alltså på lördag 7 november 16:00 i IFU Arena och på Solidsport.