Storseger i avslutningen av division 1!

17 mars 2019 18:26
Dam

Storvreta gasade på rejält i avslutningen av division 1 GUD ikväll. Matchen borta mot IBF Falun Ungdom blev en målfest där slutsiffrorna skrevs till 2-17 till Storvretas fördel.

Den första perioden slutade 0-5 och nyförvärven Johanna Persson och Helena Lundqvist Cabrera fick med sig två mål vardera. Även Fanny Schenning passade på att näta i den första perioden.

Även i den andra perioden nätade Storvreta fem gånger. Rebecka Larsson startade med att sätta 0-6 några minuter in i perioden och lagkapten Amanda Gezelius avrundade perioden med att sätta 0-10 med strax över minuter kvar av perioden.

Det tog sen strax under fem minuter av den sista perioden för Storvreta att sätta ytterligare fyra baljor till 0-14. Vid det läget hade Fanny Schenning, Helena Lundqvist Cabrera och Johanna Persson satt hattrick alla tre. Hemmalaget kan sen snygga till siffrorna lite med två mål i sista men Storvreta gasar på och Rebecka Larsson gör även hon hattrick. Matchen slutar 2-17 och ett glatt Storvreta kan bege sig hemåt Uppsala.

Segern cementerar Storvretas andraplats i division 1 GUD och visar spektakulär form inför kvalet till allsvenskan!

Så fort information om kvalet finns tillgänglig kommer det här på hemsidan, det är nu det roliga börjar!